Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(246)
Forma i typ
Książki
(246)
Publikacje naukowe
(49)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poezja
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Dostępność
dostępne
(259)
wypożyczone
(5)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(2)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(11)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(5)
CN1 (św. Wincentego 85)
(108)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(110)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(15)
Autor
Guz Sabina
(6)
Kirenko Janusz
(5)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(5)
Domagała Aneta
(4)
Grabias Stanisław (1942- )
(4)
Prokopiak Anna
(4)
Wosik-Kawala Danuta
(4)
Gawda Barbara
(3)
Karwatowska Małgorzata
(3)
Korybski Andrzej
(3)
Leszczyński Leszek (1952- )
(3)
Mirecka Urszula
(3)
Myrdzik Barbara (1940- )
(3)
Panasiuk Jolanta (1966- )
(3)
Rajewski Maciej
(3)
Sarzyńska Ewa
(3)
Stępnik Krzysztof
(3)
Tymiakin Leszek
(3)
Andrzejewska Jolanta
(2)
Andrzejewska Jolanta (pedagogika)
(2)
Bartmiński Jerzy (1939- )
(2)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(2)
Bujnowska Anna
(2)
Chadała Piotr
(2)
Chałupczak Henryk (1952- )
(2)
Filipiak Marian
(2)
Karpuś Piotr
(2)
Kasperek Bogusław (1957- )
(2)
Kojder Marcin
(2)
Kowaluk Marzena
(2)
Kołodziej Edward (1940- )
(2)
Krawczyk Antoni
(2)
Kuśpit Małgorzata
(2)
Kwiatkowska Grażyna Ewa (1957- )
(2)
Lewicka Agnieszka
(2)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(2)
Morawska Iwona
(2)
Myrdzik Barbara
(2)
Palak Zofia
(2)
Palak Zofia (1951- )
(2)
Pieniążek Antoni
(2)
Podolak Małgorzata
(2)
Popek Stanisław
(2)
Popek Stanisław (1936- )
(2)
Rzączyńska Zofia
(2)
Skubalanka Teresa
(2)
Stachyra Krzysztof
(2)
Szcześniak Janina
(2)
Topolski Ireneusz
(2)
Truchlińska Bogumiła
(2)
Wojnarowicz Stanisława
(2)
Woźniak Tomasz (1964- )
(2)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(2)
Węcławski Jerzy (1953- )
(2)
Żmigrodzki Marek
(2)
Asyngier Roman
(1)
Baczewski Grzegorz
(1)
Bagłajewski Arkadiusz (1962- )
(1)
Banaszkiewicz Agnieszka (nauki filologiczne)
(1)
Banaszkiewicz Paulina
(1)
Barańczak Stanisław
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- ) Red
(1)
Bednarczuk Beata (pedagogika)
(1)
Bera Ryszard
(1)
Białkowski Andrzej (1956- )
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara. Red
(1)
Bochniarz Agnieszka
(1)
Bogdanov Stanislav Valentinovič (1968- )
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Bojarczyk Bartosz
(1)
Boniecka Barbara
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Brzozowski Piotr
(1)
Byra Stanisława
(1)
Bytniewski Paweł (1954- )
(1)
Chałubiński Mirosław (1949- )
(1)
Chałupczak Henryk
(1)
Chmaj Marek (1969- )
(1)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Czarnocki Andrzej (politolog)
(1)
Czechowska-|Bieluga Marta
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Domaciuk-Czarny Izabela
(1)
Domański Cezary (1962- )
(1)
Dunin-Dudkowska Anna (1957- )
(1)
Dymmel Anna
(1)
Dziemidok Bożena
(1)
Dąbrowska Teresa Elżbieta
(1)
Filipiak Marian (1935- )
(1)
Frynas Sławomir
(1)
Gabryś Agnieszka
(1)
Gdulewicz Ewa
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Gocłowska Barbara (1951- )
(1)
Gorbanevskaâ Natal`â Evgen`evna (1936-)
(1)
Gozdecka Renata
(1)
Grabias Magdalena
(1)
Grodzki Bogusław
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(91)
2000 - 2009
(131)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(67)
1901-2000
(7)
1801-1900
(5)
1601-1700
(2)
1501-1600
(1)
Kraj wydania
Polska
(246)
Język
polski
(245)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(10)
Studenci
(7)
Nauczyciele
(6)
Rodzice
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Dzieci
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci logopedii
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Nauczyciele
(9)
Język polski
(8)
Dziecko
(7)
Kultura
(7)
Nauczanie
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Literatura polska
(5)
Logopedia
(5)
Metoda Montessori
(5)
Uczniowie
(5)
Wychowanie
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Autyzm
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Język
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Sztuka
(4)
Testy psychologiczne
(4)
Antropologia społeczna
(3)
Bezrobocie
(3)
Chemia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Humor
(3)
Kobieta
(3)
Książka
(3)
Literatura
(3)
Matematyka
(3)
Muzyka
(3)
Muzykoterapia
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Pedagogika
(3)
Poeci polscy
(3)
Postawy
(3)
Prawo
(3)
Psychologia
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Uczucia
(3)
Wartość
(3)
Zdolności
(3)
Administracja publiczna
(2)
Banki
(2)
Bibliofilstwo
(2)
Bibliotekarstwo
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Gospodarka żywnościowa
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Komunikacja wizualna
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura masowa
(2)
Ludzie starzy
(2)
Metody nauczania
(2)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(2)
Mowa
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Narracja
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Onomastyka
(2)
Orzecznictwo
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Poezja rosyjska
(2)
Polacy za granicą
(2)
Polityka międzynarodowa
(2)
Prawo porównawcze
(2)
Prawo wspólnotowe europejskie
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Płeć
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Społeczeństwo obywatelskie
(2)
Stereotyp
(2)
Stres zawodowy
(2)
Studenci
(2)
Służba zagraniczna polska
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Unia Europejska
(2)
Urzędnicy
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
2001
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Administracja
(1)
Afazja
(1)
Agresywność
(1)
Akceptacja choroby
(1)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Przygody Sindbada Żeglarza
(1)
Temat: czas
2001-
(21)
1989-
(16)
1901-2000
(12)
1901-
(5)
1989-2000
(5)
1801-1900
(4)
1701-1800
(2)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1945-1989
(2)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1801-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
99-0 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Lublin (woj. lubelskie)
(4)
Rosja
(4)
Stany Zjednoczone
(3)
Europa
(2)
Niemcy
(2)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Ameryka Łacińska
(1)
Armenia
(1)
Azerbejdżan
(1)
Białoruś
(1)
Chiny
(1)
Europa Środkowa
(1)
Gruzja
(1)
Iran
(1)
Japonia
(1)
Karaibski, region
(1)
Kaukaz (region)
(1)
Kosowo (Serbia)
(1)
Królestwo Polskie (1815-1915)
(1)
Rojsa
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Turcja
(1)
Ukraina
(1)
Wenezuela
(1)
Województwo lubelskie (1919-1939)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Zabór rosyjski
(1)
Gatunek
Podręcznik
(22)
Monografia
(19)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Praca zbiorowa
(13)
Raport z badań
(7)
Opracowanie
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Podręczniki
(4)
Szkic literacki
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Literatura
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(2)
Poradnik
(2)
Wiersze
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Źródła historyczne
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Biografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Edycja krytyczna
(1)
Esej
(1)
Gawęda
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Słownik
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Literaturoznawstwo
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Językoznawstwo
(6)
Psychologia
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Historia
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Chemia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
246 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja dedykowana Prof. dr hab. Sabinie Guz, w 60 - lecie pracy zawodowej.
Bibliografie, netografie przy artykułach.
W zmieniającej się rzeczywistości społeczno-kulturowej bezustannie potrzebny jest namysł, analizy i uogólnienia dotyczące edukacji, która także ewoluuje, będąc ważnym elementem dynamicznej współczesności. Ogromny potencjał tkwi w naukowym, intelektualnym dyskursie prowadzonym przez teoretyków i praktyków szeroko rozumianej edukacji. [.] Siłą tej publikacji jest bogactwo i różnorodność treści oraz jej znaczny potencjał naukowo-poznawczy. Bez wątpienia pogłębiona refleksja teoretyczna, interesujące interpretacje i oryginalne badania pozwoliły na wielostronne przedstawienie tytułowej edukacji przedszkolnej i szkolnej. Szczególną wartość monografii wieloautorskiej nadała nie tylko żywa wymiana myśli, ale też wymiana doświadczeń Autorów. Niezależnie od pierwotnego celu, tj. uczczenia Jubileuszu 60-lecia pracy zawodowej Profesor dr hab. Sabiny Guz, dzieło to ma ważkie walory poznawcze oraz dydaktyczne i takim celom może z powodzeniem służyć. Praca z pewnością zainteresuje więc nie tylko pracowników nauki, ale również studentów pedagogiki, nauczycieli praktyków oraz rodziców.Z recenzji dr hab. Agaty Popławskiej, prof. UP
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20812 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 393-426.
W rozprawie autorka dokonuje z jednej strony analizy różnych aspektów społecznego funkcjonowania człowieka jako świadomego podmiotu w relacjach ze sobą i światem zewnętrznym, budującego własną koncepcję siebie. Przedmiotem refleksji są więc między innymi takie pojęcia, jak: obraz siebie, samoocena, poczucie własnej wartości, motywacje, samodzielność. Analizuje nie tylko istotę i cechy opisywanych zjawisk, ale również czynniki i przebieg ich rozwoju u dzieci. Z drugiej strony zajmuje się teoretyczną analizą dwóch podstawowych modeli edukacji przedszkolnej: modelem tradycyjnym i holistycznym, odwołując się do założeń różnych koncepcji filozoficznych, psychologicznych i kulturowych rozwoju człowieka. W opisie modeli edukacyjnych uwzględnia podstawowe ich komponenty - przestrzeń edukacyjną przedszkola, jej organizację i znaczenie, relacje społeczne, zwłaszcza interakcje rówieśnicze, klimat przedszkola, wyrażający się głównie w zachowaniach językowych nauczyciela, w tworzeniu wsparcia dla dziecka i jego uczenia się, strategii nauczania i sposobie oceniania dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16937 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Rozdział I. Czym jest ubóstwo i jak je zmierzyć * 1. Wieloznaczność i zmienność pojęcia ubóstwa * 2. Mierzenie ubóstwa - kryteria, linie, wskaźniki * 3. Konsekwencje stosowania różnych metod w badaniach * Rozdział II. Zróżnicowanie w poziomie pauperyzacji ludności Unii Europejskiej * 1. Ubóstwo w krajach "piętnastki" * 2. Rozmiary ubóstwa w nowych państwach członkowskich * 3. Instrumenty walki z biedą w wybranych państwach * 4. Skuteczność działań ograniczających ubóstwo * Rozdział III. Ubóstwo w Polsce * 1. Rozmiary i dynamika zjawiska * 2. Zróżnicowanie terytorialne i w przekroju grup społeczno-ekonomicznych gospodarstw domowych * 3. Wieloaspektowość przyczyny ubóstwa * 4. Skutki postępującej pauperyzacji polskiego społeczeństwa * Rozdział IV. Działania na rzecz ograniczania sfery ubóstwa w Polsce i ich skuteczność * 1. Rozwiązania prawno-administracyjne * 2. Oddziaływanie polityki gospodarczej i społecznej * 3. Rozmiary i formy pomocy społecznej * 4. Zaangażowanie organizacji pozarządowych * 5. Jak zwiększyć skuteczność walki z biedą * Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Jak wiadomo, Zygmunt Krasiński to "trzeci wieszcz", który zajął wyjątkowe miejsce w kanonie kultury romantycznej w latach czterdziestych XIX wieku. Tak by wynikało z licznych ujęć, pochodzących zarówno z samej epoki, jak z kolejnego etapu badań, znaczonego klasycznymi monografiami. I nawet pewien kłopot - ideologiczny i artystyczny - z Krasińskim w humanistyce po 1945 roku, nie sprawił bynajmniej, że wieszcz został z hukiem wyrzucony z Parnasu. [taniaksiazka.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) Krasiński Z. (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 26)
Bibliogr. s. 173-176.
Autorka podjęła niezwykle trudne zadanie wynikające z połączenia metod statystycznych i skomplikowanej problematyki psycholingwistycznej (aktywizacji języka dzieci w wieku przedszkolnym). Niektóre fragmenty mają charakter wręcz erudycyjny. Autorka zebrała i zinterpretowała interesujący materiał będący podstawą publikacji, która może służyć zarówno studentom, jak i badaczom: językoznawcom, logopedom i pedagogom, a zwłaszcza specjalistom z zakresu psychologii rozwojowej.Z recenzji prof. dr. hab. Jana Ożdżyńskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15737 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.F (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49698 (1 egz.)
Kaucja: 32,00 zł
Książka
W koszyku
Tom "Rośliny" jest kontynuacją długofalowej zespołowej pracy badawczej, rozpoczętej w środowisku lubelskim w roku 1976 [.] i realizowanej z różnym natężeniem do dziś. Cały Słownik zaplanowano na 7 tomów, które będą dotyczyć kolejno (w porządku biblijnego stwarzania świata) następujących działów: I. Kosmos, II. Rośliny, III. Zwierzęta, IV. Człowiek, V. Społeczeństwo, VI. Religia, demonologia, VII. Czas, przestrzeń, miary, kolory. Celem "Słownika stereotypów i symboli ludowych" jest syntetyczne przedstawienie tradycyjnego obrazu świata utrwalonego w ludowym języku, w folklorze, wierzeniach i obrzędach. Kultura ludowa jest integralną częścią polskiego dziedzictwa narodowego, niesie uniwersalne wartości humanistyczne i estetyczne, stanowiące o naszej wspólnotowej tożsamości. Z uwagi na przemiany współczesnego modelu życia i odchodzenie w przeszłość chłopskiej formacji kulturowej, dla zachowania ciągłości pokoleniowej ważne jest jej udokumentowanie i ocalenie od zapomnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 811.162.1 (1 egz.)
Kaucja: 47,25 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3708 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 375-388.
Książka dr B. Bilewicz-Kuźni Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym to ważna i znacząca publikacja w obszarze badań problematyki wspierania rozwoju umiejętności matematycznych i myślenia dzieci w wieku wczesnoszkolnym Niewiele jest takich publikacji, w których poddaje się empirycznej weryfikacji propozycje zmian w edukacji najmłodszych i podejmuje się wyzwanie przekształcenia dotychczasowego podejścia do sposobów uczenia się dzieci we wczesnej edukacji. Autorka wpisała się w nowy nurt myślenia o zmianie podejścia do edukacji matematycznej, odejścia od dominacji ćwiczeń rachunkowych na rzecz zadań związanych z materiałem wizualnym, przestrzennym i podejściem badawczym. [.] W części badawczej w uporządkowany sposób i z zachowaniem rzetelności metodologicznej opisała projekt badań eksperymentalnych, potwierdzając swoje kompetencje naukowe i sprawność badawczą. Struktura pracy jest logiczna, uzasadniona merytorycznie i formalnie. W aneksie znalazły się materiały (scenariusze zajęć) pozwalające zorientować się w sposobie prowadzenia zajęć w ramach eksperymentalnego projektu "Matematyczny dar", które stanowią egzemplifikację prezentowanej koncepcji.Z recenzji dr hab. Małgorzaty Żytko, prof. UW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19571 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 149-158.
Problematyka książki odnosi się do zależności występujących pomiędzy postawami rodzicielskimi a funkcjonowaniem społecznym dzieci jedynych. Mieści się w nurcie badań, który jest już dość dobrze reprezentowany w krajowej literaturze pedagogicznej i psychologicznej. Niemniej jednak pewne argumenty przemawiają za celowością podjęcia problemu, który Autorka wybrała za przedmiot swoich badań. Przede wszystkim chodzi tu o zmiany w funkcjonowaniu rodziny, jakie obserwuje się w ciągu ostatnich kilkunastu lat w związku z przemianami społeczno-ekonomicznymi zachodzącymi w Polsce. Wpływają one również na model strukturalny polskiej rodziny w wyniku czego coraz częściej staje się ona rodziną jednodzietną. Innym czynnikiem, którego rolę należy uwzględnić, jest emigracja zarobkowa setek tysięcy młodych Polaków. Podczas swego pobytu w krajach Unii Europejskiej przyjmują oni zachodnie wzorce życia rodzinnego, które kontynuują po powrocie do kraju. W rezultacie wzrasta liczba małżeństw decydujących się na posiadanie tylko jednego dziecka. Można zatem powiedzieć, że podjęcie przez Autorkę badań nad funkcjonowaniem społecznym jedynaków nastąpiło w dobrym momencie, gdyż uzyskane wyniki dostarczą danych obrazujących stan aktualny i mogą być użyte do odpowiednich porównań z wynikami wcześniej prowadzonych badań tego typu.Z recenzji prof. dr hab. Mieczysława Radochońskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16880 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Płyta CD zawiera materiał ikonograficzny do publikacji.
Bibliogr. s. 373-408. Indeksy.
Autorka podjęła zasadę podejścia interdyscyplinarnego do badań, łącząc problemy z zakresu biologii, wiedzy o książce, historii sztuki, pedagogiki, historii oświaty. Stanowi to niepodważalny walor opracowanej monografii. Wielowątkowa praca zawiera poprawne zgromadzoną literaturę przedmiotu, duży wybór wydawnictw pomocniczych oraz rozległą i zróżnicowaną bazę źródłową. Załączona bibliografia jest imponująca. Wykorzystany został bogaty materiał ikonograficzny. Niewątpliwym osiągnięciem Autorki jest wyodrębnienie z całokształtu obfitej produkcji wydawniczej zestawów książek wykorzystywanych oprócz podręczników jako lektury szkolne dla klas początkowych. Badane problemy zostały ukazane w procesie przemian form plastycznych, doskonalenia się grafiki i ilustratorów, specjalizowania się wydawców. Autorka analizując walory estetyczne ilustracji, uwzględnia ich związek z tekstem i układem typograficznym. Dużą trudność, ale też i osiągnięcie monografii stanowi wydobycie z rozproszonych przekazów źródłowych informacji na temat działalności pedagogicznej, uznanych artystów, związanej z ilustracją książek dla dzieci oraz informacji o kształceniu grafików.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52282 (1 egz.)
Kaucja: 31,32 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4525 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z recenzji prof. B. Wojciszke - Problematyka wartości jest stosunkowo rzadko podejmowana w psychologii, tak więc z uznaniem należy powitać pojawienie się nowej monografii empirycznej na ten temat. Monografia przedstawia zarówno klasyczną problematykę wartości, jak i własny, dość szeroko (w sensie treści) zakrojony program badań nad hierarchią wartości Schelera i jej korelatami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49732 (1 egz.)
Kaucja: 33,76 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21510 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 184-196.
Rozdział I. Niepełnosprawność jako problem intedyscyplinarny * Rozdział II. Postawy w świetle literatury przedmiotu * Rozdział III. Postawy wobec osób z niepełnosprawnością * Rozdział IV. Założenia metodologiczne * Rozdział V. Postawy wobec osób z niepełnosprawnością w świetle wyników badań własnych * Rozdział VI. Uwarunkowania postaw studentów wobec osób z niepełnosprawnością w świetle wyników badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1569 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6148 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej